Kaj sme podjetje potrošniku sploh še zaračunati?


Zakon o varstvu potrošnikov (novela ZVPot-F) od 13. junija 2014 podjetja močno omejuje pri prodaji oziroma zaračunavanju "dodatkov", ki ne predstvavljajo "glavne pogodbene obveznosti". Če npr. potrošnik kupi palični mešalnik, je njegova glavna pogodbena obveznost plačilo kupnine (cene) za ta mešalnik. Poštnina, doplačilo za podajšano garancijo in tri dodatna rezila so v tem primeru torej dodatki.

Če se torej potrošnik s pogodbo poleg plačila za glavno pogodbeno obveznost zaveže k dodatnim plačilom, mora podjetje za tako plačilo pridobiti potrošnikovo izrecno soglasje, preden ga pogodba zavezuje. Da bo mera res polna, zakon po novem določa še, da če je podjetje soglasje pridobilo z uporabo privzetih možnosti, ki jih mora potrošnik zavrniti, da se izogne dodatnemu plačilu, je potrošnik upravičen do vračila dodatnih plačil. Vnaprej obkljukani check-boxi torej ne pridejo v poštev, če nočemo, da bodo potrošniki zahtevali vračilo denarja.

Navedeno pomeni, da bodo morala podjetja najprej preveriti, pri katerih sklopih proizvodov ali storitev ponujajo tudi dodatke, nato pa primerno (pre)oblikovati obvestila ali druga besedila ali kar na novo dodati (možnost da potrošnik izrazi) soglasje za nakup oziroma zaračunanje tudi teh dodatkov.




Avtor: Pravna pisarna JK Group
 
Objavljeno: 9.7.2014

Oznake: pravno svetovanje
 

 
 

Vas zanima več?

   

Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.