Kako uspešno izterjati dolg?


Pri poslovanju je najpomembnejši del za podjetja realiziranje plačila za svoje storitve oziroma proizvode. Vse več je plačilnih zamud ter neplačil dolgov. Izterjava dolga pa ni tako nemogoča, kot se morda zdi na prvi pogled.

Kaj je sistem upravljanja s terjatvami in kako lahko pomaga?


V dobi modernega poslovanja vlada velika finančna nedisciplina. Dogaja se, da se tudi podjetja, ki dobro poslujejo, znajdejo na robu zloma. Mnoga podjetja tako iščejo učinkovit sistem za odpravljanje tovrstnih težav. In prav je tako. Za storjeno storitev imamo pravico dobiti plačilo in tisti, ki se tega ne drži krši dogovor, ki ga je sklenil s prodajalcem. V zadnjem času se je kot najučinkovitejši sistem izkazalo t.i. upravljanje s terjatvami. Upravljanje s terjatvami zajema:
  • optimalen, pregleden in kakovosten nadzor nad terjatvami,
  • pravočasno in učinkovito odzivanje na dolg,
  • čim boljše zavarovanje terjatev,
  • preverjanje bonitete in referenc,
  • ustrezen informacijski sistem,
  • "nekonfliktno" soočenje z neplačniki...

Zakaj je tak način izterjave dolga bolj uspešen?


Cilja izterjave dolga sta dva: dogovor z dolžnikom o plačilu dolga in realizacija plačila ter zagotovljanje plačila brez izterjave v prihodnje. Za uspešno izterjavo dolga je primarno treba voditi podrobno evidenco o kupcih in terjatvah. Šele popoln pregled nad terjatvami daje podlago za uspešno izterjavo le-teh. Po zapadlosti terjatev so izrednega pomena priprave na izterjavo. V tej fazi je pomembno poznavanje premoženjskega stanja in drugih okoliščin dolžnika, ki vplivajo na plačilo dolga.Če bodo stranke vedele, da imate pravila glede neplačnikov, ki se jih vedno držite, ne bo prišlo do toliko slabe volje ob opominih, dogovorih in morebitnih izterjavah, saj boste pristopili neosebno (v najbolj kritični fazi lahko tudi preko zunanje pomoči) in stranke bodo vnaprej vedele kaj jih čaka v primeru neplačevanj.

Koraki izterjave


Po seznanitvi z razlogi neplačila dolga in ugotovitvi drugih relevantnih okoliščin, se začne s postopkom izterjave. Ko se ugotovi neplačan zapadel dolg, je treba dolžniku poslati pisni opomin ter ga opomniti na izpolnitev svoje obveznosti. V pisnem opominu se dolžniku določi dodatni izpolnitveni rok, pri čemer je treba upoštevati tudi zamudne obresti. V primeru neuspešnega izteka dodatnega izpolnitvenega roka je treba dolžnika poklicati po telefonu ter ga tako opomniti na njegovo obveznost in ugotoviti razloge neplačila.

Izterjava preko agencij


V kolikor propadejo vsa prizadevanja izterjave dolga z lastnimi sredstvi, priporočamo izterjavo dolga preko pravnih pisarn oziroma drugih specializiranih agencij. Tovrstna izterjava namreč izraža višjo stopnjo resnosti ter tako psihološko pozitivno učinkuje na dolžnika. Pravne pisarne imajo namreč na tem področju ogromno izkušenj in tako tudi visok odstotek izterjanih terjatev. Navadno se dolg izterja že izvensodno, v kolikor pa to ni mogoče, se poseže po pravnih sredstvih. Sodišče v tem primeru s pravnomočnim sklepom o izvršbi poseže na dolžnikovo premoženje, s čemer dolžniku odvzame možnost prostovoljne izpolnitve obveznosti. Pomembno je tudi, da si pri uporabi zunanje izterjave podjetje ne "maže rok" v morebitnih konfliktih s strankami in tako ohranijo odnos s stranko na prejšnjem nivoju.

Vsebine na spletnem mestu ne predstavljajo pravnih nasvetov v konkretni zadevi. Možno je, da vsebina ni ažurirana oziroma da se je po objavi spremenila zakonodaja, sodna praksa ali druge okoliščine. V dvomu predlagamo, da nas pokličete na 0590 91 974 ali pišete na email.





Avtor: JK Group law firm
 
Objavljeno: 01.01.2010

Oznake:
 

 
 

Vas zanima več?

   

Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.