Katere informacije mora dobiti potrošnik pred sklenitvijo pogodbe na daljavo ali izven poslovnih prostorov


Potrošnik v primeru nakupov na daljavo (npr. preko informacijskih sredstev) nima možnosti videti izdelka v živo, ampak o nakupu odloča zgolj na podlagi informacij, ki mu jih podjetje da na voljo. Pri nakupih izven poslovnih prostorov pa potrošnik pogosto sprejme nenadne, ne dovolj premišljene odločitve glede nakupa.

Iz teh razlogov je pomembno, da potrošnik
- še preden ga pogodba oziroma ponudba zavezuje –pridobi od podjetja vse potrebne informacije, za sprejem preudarne odločitve o nakupu/naročilu blaga/storitve.

Poleg informacij o blagu in pravicah potrošnika, ki jih je potrebno dati na voljo potrošniku na splošno pri vseh pogodbah o dobavi blaga oz. opravljanju storitev, morajo-v primeru pogodb na daljavo ali izven poslovnih prostorov -podjetja obvestiti potrošnike še o dodatnih informacijah o podjetju, blagu/storitvi in pravicah potrošnika.

Nekatere od teh informacij (uveljavljanja pravice potrošnika do odstopa od pogodbe, kritje stroškov vračila blaga in morebitne sorazmerne cene za opravljeno storitev v primeru odstopa) lahko podjetje zagotovi potrošniku na obrazcu o informacijah v zvezi z uveljavljanjem pravice do odstopa, ki ga predpiše minister, pristojen za gospodarstvo.

Opozoriti velja, da v primeru, če potrošnika ne obvestite o stroških, povezanih z njegovim odstopom od pogodbe, potrošnik te stroškov ni dolžan plačati.

Opozoriti velja tudi, da je po novem obvezno potrošniku pravočasno predložiti tudi tim. obrazec z odstopno izjavo (prav tako predpiše minister, pristojen za gospodarstvo), s predložitvijo katerega lahko potrošnik obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe.Informacije mora podjetje zagotoviti na jasen in razumljiv način (npr. v splošnih pogojih ali obvestilih na spletnem portalu), pri čemer pa je glede pogodb, sklenjenih izven poslovnih prostorov, predpisano tudi, da mora podjetje informacije zagotoviti - na čitljiv in enostaven način – pisno na papirju ali drugem trajnem nosilcu.

Obveznost zagotoviti informacije pa za določene vrste pogodb ne velja, npr. v primeru vsakodnevne porabe hrane, pijače ali drugega blaga, ki se redno in pogosto dobavlja potrošniku, v primeru prodajnih avtomatov, v primeru turističnih aranžmajev, v primeru časovnega zakupa nepremičnin, v primeru iger na srečo, v primeru prevoza potnikov itd.




Avtor: Pravna pisarna JK Group
 
Objavljeno: 9.7.2014

Oznake: pravno svetovanje
 

 
 

Vas zanima več?

   

Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.